Çikolata Kadınlara İyi Geliyor
Kilo alma korkusuyla çikolatadan uzak durmaya çalışan kadınlara, müjdeli haber İsveçli bilim adamlarından geldi. Bilim adamlarının yaptığı araştırmasına göre, haftada iki kez çikolata tüketen bir kadın, kendisiyle aynı fiziksel koşullara ve yaşam alışkanlıklarına sahip, ancak çikolata yemeyen bir kadına oranla kendini felç riskinden yüzde koruyabiliyor.
Araştırmaya göre, kakao içinde bulunan antioksidan özelliğe sahip flavonoidler, kötü kolesterol olarak adlandırılan düşük yoğunluklu lipoproteinlerin (LDL) oksidasyonu önlüyor ve bu şekilde kişinin kalp ve damar hastalıklarına yakalanma ve felç riskini düşürüyor.
Yaşları 49 ile 83 arasında değişen 33 bin 372 kadının, 8 farklı kategoriye ayrılarak kapsamlı şekilde incelendiği araştırmada, yeme alışkanlıkları, yaş grupları ve sağlık koşulları birbirine denk gruplardaki kadınlar, sadece çikolata tüketimlerindeki farklara göre incelendi.
Uzmanlar, çikolataların farklı miktarlarda kakao içerebileceği uyarısında da bulunarak, söz konusu araştırmadaki kadınların, en az yüzde 30 oranında kakao içeren çikolata tükettiklerini belirtirken, daha az şeker ve daha çok kakao içerdiği için bitter çikolata tüketilmesini tavsiye ediyorlar.
Araştırmanın sonucunda; çikolatanın, tansiyonu düşürdüğü, insülin direncini azalttığı ve kan pıhtılarını önlediği, kalp damar hastalıklarıyla mücadelede de etkili olduğunu ispatlamış oldular.
Benzer Yazılar
Kadınlarda İdrar Kaçırmaya Son
Kadınlarda İdrar Kaçırmaya Son Kadınların sosyal ve psikolojik sorunlar yaşamasına sebep olan idrar Devamı...Yazın İstenen Estetikler
Yazın İstenen Estetikler Yaz aylarında ince kıyafetler ve bikiniler içinde daha güzel bir vücuda sahip Devamı...Burun Estetiğindeki Yanlışlar
Burun Estetiğindeki Yanlışlar Yaptırılan burun estetiği ile yüzün şeklinin değiştirmekle kalmayıp, Devamı...Hapla Tüp Bebek
Hapla Tüp Bebek Gün geçmiyor ki tıp dünyasında yeni bir gelişme olmasın bilim dünyası sürekli Devamı...Toplam 0 Yorum Yapılmış
Alttaki formu doldurup yorumunuzu ekleyebilirsiniz




