Yüksek Tansiyona Doğal Çözüm ‘Süt’

Yüksek Tansiyona Doğal Çözüm 'Süt'
Araştırmalar, çocukluktan itibaren düzenli süt içen bireylerde yüksek tansiyon görülme olasılığının daha düşük olduğunu gösteriyor. Ayrıca hipertansiyon (yüksek tansiyon) hastalarının az yağlı ya da yağsız süt tüketmesi kan basıncını kontrol altına alınabilmesine yardımcı oluyor.Süt, yüksek tansiyonu dengeler çünkü…Yapılan bilimsel çalışmalar, kalsiyum, magnezyum ve fosforun az tüketiminin bireysel veya toplumsal olarak hipertansiyon sıklığı ile ilişkili olduğunu gösteriyor. Bu noktada süt, yüksek kalsiyum ve potasyum içeriği ile kan basıncı ve hipertansiyonun dengelenmesinde önemli bir besin kaynağı.
Azalan kalsiyum alımının arteriyel (damar) kan basıncını artırdığına dikkat çeken Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Neriman İnanç, şunları söylüyor:“Kalsiyum, magnezyum ve fosfor minerallerinin alımı artırılarak kan basıcında azalma sağlanabilir. Kalsiyum denince aklımıza gelen ilk besin öğesi süttür. Optimal kan basıncının sağlanmasında ve sağlığın devam ettirilmesinde günde 3-4 porsiyon süt ve ürünlerinin tüketimi öneriyoruz.”
Prof. Dr. İnanç,. ayrıca sekiz hafta süren ve belirli bir beslenmenin uygulandığı “Hipertansiyonu Durdurmak Üzere Besinsel Yaklaşımlar” (DASH) çalışmasında, yağsız ve az yağlı süt ürünleri içeren, meyve ve sebzeden zengin, yağdan ve kolesterolden yoksun proteini hafif artırılmış bir diyetle, erişkinlerde kan basıncının 5.5/3.0 mmHg düşürüldüğünün görüldüğünü de sözlerine ekliyor.
Benzer Yazılar
Genital Bölgede Renk Değişikliği
genital bölgede renk değişikliği Dış genital bölge, üreme çağındaki kadınlarda sorunların nispeten Devamı...Kansere Çözüm Karahindiba
Kansere Çözüm Karahindiba Kanser hastaları için umut verici çalışma, Windsor Üniversitesi Onkoloji Devamı...Cildinizi Kış Şartlarından Koruma Yolları
Cildinizi Kış Şartlarından Koruma Yolları Bir yanda soğuk ve kuru hava, öte yanda kardan yansıyan Devamı...Kapari Bitkisinin Faydaları
Kapari Bitkisinin Faydaları Lezzeti de faydaları da meşhur. Evliya Çelebi’nin Seyahatnamesi’nde Devamı...Toplam 1 Yorum Yapılmış
Alttaki formu doldurup yorumunuzu ekleyebilirsiniz




[...] Devamı: Kadınsal Blog Tweet window.___gcfg = {lang: 'tr'}; (function() { var po = [...]